Logo Agencji Reklamowej

Kampanie Adwords

 

 

Co to Google AdWords?


Zanim zagłębimy się w temat, warto uświadomić sobie czym w ogóle jest reklama określana jako Google AdWords. Otóż jest to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów dotarcia do grona odbiorców, które jest zainteresowane Twoją usługą. W przeciwieństwie do innych form, nie wyświetla Twojej reklamy komu popadnie. Zobaczą ją wyłącznie osoby, które poszukiwały rowerów, okien, czy danych usług. 

 

Google Adwords - Grafika


Google AdWords działa na klientów wpisujących daną frazę. To pod nią wyświetla się Twoja strona. To Ty manipulujesz słowami, grafikami, a nawet filmami, które będą powodowały wyświetlenie odesłania do Ciebie. Co więcej – zapłacisz jedynie za kliknięcia, a nie za wyświetlenie reklamy. Dzięki temu więcej osób trafia na stronę internetową, więcej dowiaduje się o jej istnieniu, a Ty płacisz jedynie za realny zysk, jaki uzyskasz dzięki odwiedzinom.

 

Kampanie prowadzone przez AdWords są jednymi z najskuteczniejszych z uwagi na fakt, że mogą zostać szczegółowo dopasowane do potrzeb danej firmy, czy też witryny. To tu możemy manipulować stworzoną strategią, obserwując jej skuteczność, dokonywać zmian. Warto nadmienić, że zdecydowanie się na Google AdWords pozwala na promowanie usług lokalnych, przy których dopisanie danej miejscowości będzie znaczyły naprawdę wiele. W końcu lokalny przedsiębiorca będzie chciał pozyskiwać osoby z terenu działania, na nic nie zdadzą mu się potencjalni chętni z drugiego końca kraju, gdy oferuje choćby montaż Internetu, czy układanie glazury.


Linki Sponsorowane


Na początku ustalasz frazy, pod którymi wyświetli się reklama. Tworzysz kategorie, określasz strategię, aż wreszcie określasz budżet i uruchamiasz reklamę. AdWords to nic innego jak reklamy tekstowe, które będą wyświetlać się na samej górze wyszukiwarki. Będą bardziej widoczne niż wyniki, które nie zostały opłacone. Tu jednak może pojawić się pewna wątpliwość. Mianowicie – co zrobić, by to nasza reklama była najbardziej widoczna wśród innych opłaconych? W końcu w popularnej branży będzie ich całe multum. Otóż nie chodzi tu wyłącznie o płacenie wyższych stawek. Tu w grę będzie wchodził tzw. ranking reklamy.

 

Kampanie Google

 
Ranking reklamy


To na jego podstawie Google będzie ustalało kolejność, w jakiej wystąpią reklamy. Tutaj wyróżnione są dwie główne składowe sukcesu wyświetlania. Jest to ilość gotówki, jaka została przeznaczona na reklamę, a także jej jakość. Dzięki temu możesz poprawić swoje wyniki nie dokładając do puli złotówek, a skupiając się na jakości Twojej reklamy. Skorzystasz nie tylko na polu, na którym władają algorytmy Google, ale także tam, gdzie klient zwróci bądź nie zwróci uwagi na Twoją propozycję.

 

W skrócie wygląda to tak:

 

  • trafność reklamy – czy ustawiona przez Ciebie reklama naprawdę odnosi się do słów kluczowych, które wysłałeś. W skrócie: czy dla frazy „mechanik samochodowy Poznań” uzyskamy reklamę o tychże usługach, czy też informację o pralni chemicznej. Jeśli reklama jest zgodna z wybranymi słowami kluczowymi – masz plusa.

 

  • jakość strony docelowej – reklama kieruje użytkownika do strony internetowej. Teraz Google przejmuje kontrolę i określa, czy obecny na niej contnent jest wartościowy. Co znaczy wartościowy? Na wartościowej stronie pojawiają się treści branżowe, które nie są kopiowane. Użytkownik porusza się po niej intuicyjnie, bezproblemowo, znajduje wartościowe porady i odpowiedzi na swoje pytania. Nie bez znaczenia pozostają także miejsca, z których prowadzą linki do Twojej strony, a także strony, do których linkujesz od siebie.

 

  • współczynnik klikalności – nic innego jak to, czy Twoja reklama jest skuteczna. Jeśli ktoś ją widzi i klika – współczynnik będzie wysoki i pomoże Ci w dalszym wybijaniu się. Jeśli jest niski, z pewnością nieco Cię pogrąży.


Reasumując – poprawiamy reklamę, a gdy już jest dobra jakościowo zastanawiamy się nad zwiększeniem stawki (podniesieniem kwoty, jaką będziemy płacić za każde z kliknięć).

 

Tworzenie Kampanii


Dlaczego AdWords jest tak popularne?


Swoją popularność zawdzięcza już wspomnianej wcześniej, personalizacji reklamy. To AdWords pozwala Ci na dopasowanie reklamy do odbiorców. Zaawansowane możliwości zmian i dopasowywania wyświetlania pozwalają nawet na ustalenie wyświetlania produktów tym osobom, które w ostatnim czasie właśnie ich poszukiwały.

 

W przeciwieństwie do gazet i reklam w telewizji, a także ulotek, AdWords trafi dokładnie do grupy wiekowej, grupy zainteresować, grupy zależnej od miejscowości, a także wielu innych, które zostaną przez Ciebie określone. Możesz zmniejszyć lub zwiększyć grono odbiorców. Możesz je zawężać w dowolny, najskuteczniejszy dla Ciebie sposób.

 

 

Linki Sponsorowane


 

Dla kogo nie jest AdWords?


Nie sposób ukryć, że AdWords jest naprawdę skuteczną formą reklamy, ale nie w każdym przypadku dobrze się sprawdzi. Doskonale spisuje się, gdy konkurencja w branży nie jest ogromna. Niestety, gdy oferujesz usługi znanych marek, nie sposób z nimi walczyć. Koszt za kliknięcie rośnie, a Ty raczej nie będziesz chciał wydać aż takich kwot na tę formę. Wtedy z pomocą przychodzi pozycjonowanie, czyli ogół działań mających na celu umieszczenie Twojego linku jak najwyżej w wynikach wyszukiwania bezpłatnego.

 
Zanim zdecydujesz się na AdWords, przeprowadź staranny research dotyczący konkurencyjności Twoich słów kluczowych oraz firm, które będą stosowały tę strategię. Warto też dokładnie określić swój budżet i zobaczyć, czy takie kwoty mają szanse na powodzenie. Niemniej ważnym elementem jest także zadbanie o odpowiednie frazy kluczowe. Może zdarzyć się tak, że postawisz na tę, przy której jest mniejsza konkurencja.

Zwiększy to prawdopodobieństwo trafienia do Ciebie potencjalnego klienta. Jeśli jednak nie znajdzie tego, czego szukał, szybko opuści stronę, a Ty jedynie wydasz pieniądze na jego kliknięcie.


Google AdWords jest potężnym narzędziem, które przynosi koncernowi ogromne zyski. Na tę formę reklamy stawia ogromna ilość osób z całego świata. Jako przedsiębiorca możesz dołączyć do ich grona i dowolnie spersonalizować swoją kampanię. Teraz może wydawać Ci się to niezwykle skomplikowane, jednak przy odrobinie chęci i wysiłku, możesz samodzielnie stworzyć kampanię reklamową, która wcale nie będzie gorsza od innych form.
Sięgnij po wszystkie z dostępnych narzędzi i pozyskuj klientów w zróżnicowany sposób, który nie tylko przyciągnie ich do Ciebie, ale także sprawi, że będą chcieli zostać na dłużej i powracać.

 

Copyright ©2016


Agencja Reklamowa GREEN FROG •

 

Wszelkie Prawa Zastrzeżone